Comunicat en resposta a les queixes i preocupacions veïnals rebudes a través de les xarxes socials.

Fa unes setmanes que vam començar a fer córrer per les xarxes socials el nostre cartell, la programació, el videoclip promocional i els mitjans locals també van fer-ne notícies. Des d’aleshores, hem tingut tot tipus de feedback, la major part de comentaris força engrescadors, però també hem notat certa inquietud dels veïns i veïnes de la zona i volem aclarir certes qüestions:

Som conscients que el so dels concerts i activitats pot molestar als veïns i veïnes, per això nosaltres estem fent tot el possible per minimitzar l’impacte que pugui tenir.

• Aquest any hem disminuït la potència de l’equip de so. A més, tindrem un limitador de so i l’escenari estarà disposat de tal manera que el so no vagi directe a la zona dels blocs de pisos.
  • Respectarem els horaris marcats per l’Ajuntament i farem tot el possible per convidar la gent a marxar de la plaça tant bon punt s’acabin els concerts perquè el soroll que puguin generar els assistents no molestin als veïns i veïnes.

Pel que fa a la ubicació, volem aclarir que:

• No hem canviat de plaça durant dos anys seguits perquè no ens vulguin. L’Ajuntament assegura una rotació per places per tal de no cronificar els malestar veïnals.
  • Els rumors i comentaris que diuen a les passades edicions de la Festa Major Alternativa va haver-hi “episodis d’incivisme i desordre públic” NO SÓN CERTS. Cada any organitzem torns de seguretat que durant tot el dia s’asseguren que no hi hagi “botellón”, evitar conflictes i picabaralles, evitar que la gent s’assegui o pixi als portals, etc. A més, a la nit, mentre no hi ha cap activitat programada, comptarem amb persones encarregades de vetllar per la seguretat de la plaça i que no hi hagi ningú fent soroll.
  • No entenem tampoc la focalització de les queixes veïnals en el nostre espai. Durant la Festa Major hi ha moltíssimes places que ofereixen activitats i concerts fins tard, i moltes d’elles fa anys que no canvien d’ubicació, com ara la Plaça Octavià o Ramon Barnils. Veiem la Festa Major com 4 dies per gaudir, fer poble i sortir al carrer a celebrar i viure la festa amb respecte.

Per últim, volem recordar que l’Assemblea de la Festa Major Alternativa no la formen col·lectius. Som una assemblea oberta de persones molt guapes i motivades que ens encarreguem de gestionar tota la festa amb diferents comissions. Hi ha diverses entitats o organitzacions que hi col·laboren tot organitzant actes. En cap cas pertanyem a cap partit polític. Som una festa independent i autogestionada, és a dir, no rebem cap tipus de subvenció ni finançament, sinó que cada festa es financia amb els guanys de l’edició anterior.

Animem a tots els veïns i veïnes a baixar al carrer i participar activament de la Festa Major i fer poble! Visca la Festa Major de Sant Cugat!

18-6-2016

ASSEMBLEA GESTORA DE